7 Ocak 2013 Pazartesi

MATEMATİĞE DOKUNMAK



MATEMATİĞE DOKUNMAK

4 1 – 1 9 = ?
(Bu işlemi komşusuz yapabilenimiz var mı?:)
----------------------
Komşusundan “1 onluk” alan milletiz, nasıl olurda matematik öğretemeyiz ?
Pisa raporlarında neden 30.olduğumuzu anlayabilmek için bizden önde bulunan ülkelerin, bu işi nasıl yaptıklarını sabır ve azim ile okuyunuz.
Aşağıdaki bilgilere ulaşmam uzunca bir zamanımı aldı(Prof. Cengiz Alacacı-Talim Terbiye Kurulu üyesi’n den aldım, tercüme ettirdim.)

Başarılı ülkelerde;

Birinci sınıf Müfredatının odak noktaları

1-Sayılar, işlemler ve cebir: toplama ve çıkarmayı kavramayı ve temel toplama ve çıkarma unsurlarına yönelik strateji geliştirmek.
2-Tam sayıları toplama ve çıkarmaya yönelik strateji geliştirmek.
3-Sayma ve toplama-çıkarma işlemleri arasındaki bağlantıyı anlamak.
4-Toplama özelliklerini kullanma(yer değiştirebilirlik, birleşme özelliği)
5-Sayıları saymadaki ardışık dizilimi ve onların izafi büyüklüklerini ve sayıların sayı çizgisinde nasıl temsil edildiklerini anlamak.
6-Sayı ve işlemler: Onlar ve birler olarak gruplandırma da dahil olmak üzere tam sayıların ilişkilerini anlamayı geliştirme
7-Tam sayıları karşılaştırma ve düzenleme (an az 100 e kadar)
8-Geometri: geometrik şekilleri birleştirme ve ayrıştırma.
9-Düz ve üç boyutlu şekilleri birleştirme ve ayrıştırma bu özellikleri kalandaşlık ve simetri olarak anlamak.

İkinci sınıf Müfredatının odak noktaları

1-Sayı ve işlemler: Temel Onluk sayı sistemi ve değer verme kavramını anlamayı geliştirme
2-Birler ve yüzlerin - onların ve birlerin katlarında saymak ve sayı ilişkilerini kavramak.
3-Çok basamaklı sayıları basamak değeri açısından anlamak.
4-Sayılar, işlemler ve cebir: toplama ve ilgili çıkarma bilgilerini çabuk hatırlamayı geliştirme ve çok basamaklı toplama ve çıkarmada akıcılık.
5-Çok basamaklı tam sayıları toplama ve çıkarma için tam etkili ve genelleşebilir yöntemleri geliştirme tartışma ve kullanma.
6-Tam sayıları toplama ve çıkarma için standart algoritmaları da içine alan etkili işlemlerle akıcılığı geliştirmek.
7-Ölçüm: Doğrusal Ölçüm ve uzunluk ölçmedeki hesabı anlamayı geliştirmek.

Üçüncü sınıf Müfredatının odak noktaları

1-Sayılar, işlemler ve cebir: Çarpma ve bölmeyi anlamayı ve bu işlemlere ait temel unsurlara yönelik stratejileri geliştirmek.
2-Tam sayıları çarpmak için toplama ve çarpma özelliklerini kullanma(ör: yer değiştirebilirlik, birleşme ve dağılma özellikleri)
3-Sayı ve işlemler: Kesir ve kesir denkliğini anlamayı geliştirmek.
4-Kesirleri karşılaştırmayı ve düzenlemeyi içeren problemleri çözmek.
5-Geometri: İki boyutlu şekillerin özelliklerini tanımlamak ve analiz etmek.
6-Poligonları başka poligon(çoklu ifadeler) yapmak için ayrıştırmayı, birleştirmeyi ve dönüştürmeyi araştırma tanımlama ve nedenini bulma.

4. ve 5.sınıflarda konular biraz genişliyor, derinleşiyor. Ancak burada bile yapılanlar bizim herhangi bir 2.ya da 3.sınıf yardımcı kaynak kitaplarımızdaki zorlayıcılığa ya da soyutluğa sahip değildir.

(Alıntıdır.Gökhan YÜCEL)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder