11 Ocak 2013 Cuma

NASIL İNSAN YETİŞTİRMEK İSTİYORUZ.

İnsan yavrusu doğduğu andan ölümüne kadar giden zaman içinde sürekli öğrenmeye programlanmıştır.Bu öğrenme süreci sarmal bir yapıda devam etmektedir.Temel beceriler kazanılmadan bu öğrenme süreci sağlıklı gelişemez.Çocuğun hayatla interaktif bir şekilde iletişime geçme becerisi ebeveynlerin,okulunun ve yakın çevresinin ona kazandırabildiği becerilerle orantılı olarak artar.Bu çevrelerin niteliği çocuğun başarılı birey olarak hem kendi hayatına hem de topluma katkı sağlaması açısından önem arz eder.
Okul çocuklarımıza birey olarak değer verebilmeli,onunla sağlıklı iletişime geçebilmeli ve  anlamaya çalışmalıdır.Öğretmenler çocuğun araştırma becerilerini geliştirebilecek etkinliklere önem vermelidir.Değişen dünyamızda sadece bilgili olmak yeterli olmamakta bilgiyi doğru bir şekilde kullanılabilen bireyler ön plana çıkmaktadır.
Nasıl bir öğretmen modeli;
  • Araştıran,bilginin sürekli değişebildiğini bilen ve kendini alanında güncelleyen,
  • Bilgiyi kolaylaştırabilen,öğrencinin anlayabileceği,kavrayabileceği dile çevirebilen,
  • Tasarımcı.Bilgi ve becerileri farklı alanlar,modeller kullanarak aktarabilen,
  • Gerçek hayatta,aktarılan bilgi ve becerinin nasıl kullanılabileceğini uygulamalarla somutlaştırabilen,
Dengeli müfredat

İyi bir lise eşittir sınavda başarı.Öğrencinin kapasitesinin çok üzerinde bir beklenti oluşturulduğunda sorunlar başlamaktadır.Kurumlar okul olduklarını unutmamalıdır.Öğrencilerin müfredatta yer alan müzik,beden eğitimi,görsel sanatlar vb etkinliklerden de yararlanmaları sağlanmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder